Jdi na obsah Jdi na menu
 


Frýdlant nad Ostravicí - letiště královské valašské letky

Letiště u Frýdlantu nad Ostravicí bylo založeno v padesátých letech 20. století a z rukou státu jej převzalo roku 1992 občanské sdružení. V současnosti sdružuje okolo 100 členů, ale za celou historii existence letiště a působení frýdlantského aeroklubu, vyšlo z jeho řad nesčetné množství pilotů, parašutistů a dříve rovněž i modelářů. Sdružení je držitelem licencí na provozování leteckých prací, letecké školy a parašutistické školy. Vlastní 3 motorové letouny, 7 kluzáků a 1 motorový kluzák, a dále trvale provozuje další 2 motorové letouny a 2 historické kluzáky.

 
article preview

Frýdlant nad Ostravicí jsme si celý prošli během čtyřdenní dovolené, když jsme byli ubytováni v nedaleké Ostravici. Nejprve jsme poznali střed města, kde jsme i poobědvali, poté jsme se zajeli podívat na malou kapličku Na kamenci a následně jsme vyjeli na návrší nad městem. Naším cílem bylo nejvýchodněji položené letiště v České republice, chlubící se titulem královské valašské letky.

Frýdlant nad Ostravicí - letiště - informační tabule

Náš stříbrný povoz jsme nechali na takřka opuštěném parkovišti nedaleko vstupu na letištní plochu, kde jsme narazili na informační tabuli. Zde jsme se seznámili s historií letiště, jenž u města vzniklo v padesátých letech 20. století a pak jsme se přes plot dívali na travnatou a úplně opuštěnou plochu bez letadel či kluzáků. Přijeli jsme sem totiž mimo víkend a také se zde nekonala žádná akce, na druhou stranu jsme měli klid na obhlídku venkovních prostor. Navíc jsme v žádném případě netoužili shlédnout krásy beskydského regionu z ptačí perspektivy a už vůbec jsme si nechtěli skočit padákem.

Frýdlant nad Ostravicí - letiště

Raději jsme si pouze prohlédli letištní budovy a za plotem odstavenou ruskou stíhačku MIG-21F. Potom jsme zamířili do hospůdky U nalitého pupence, jenž nám nabízela čepované pivo Radegast, tradiční kofolu, nanuky či letištní klobásu, ale vše jsme s díky odmítli. Koupili jsme si zde pouze turistickou známku a získali krásné razítko do památníku.

Frýdlant nad Ostravicí - letiště - MIG 21F

Potom jsme se vrátili k autu a vrátili se dolů do Frýdlantu, kde nás čekala ještě jedna kaplička. Vzápětí jsme odjeli do sousední Ostravice na prohlídku srubu Petra Bezruče, odkud jsme odjeli ubytovat se v malém rodinném penzionu Sauna. O všechny krásné místa Beskyd nebudete pochopitelně ochuzeni a dočtete se o nich v mých dalších reportážích.

Kompletní fotogalerii najdete zde

https://jirkacek1.rajce.idnes.cz/Frydlant_nad_Ostravici_-_letiste/

Historie :

Letiště u Frýdlantu nad Ostravicí bylo založeno v padesátých letech 20. století a z rukou státu jej převzalo roku 1992 občanské sdružení. V současnosti sdružuje okolo 100 členů, ale za celou historii existence letiště a působení frýdlantského aeroklubu, vyšlo z jeho řad nesčetné množství pilotů, parašutistů a dříve rovněž i modelářů. Sdružení je držitelem licencí na provozování leteckých prací, letecké školy a parašutistické školy. Vlastní 3 motorové letouny, 7 kluzáků a 1 motorový kluzák, a dále trvale provozuje další 2 motorové letouny a 2 historické kluzáky.

Letiště u Frýdlantu je nejvýchodněji položené v České republice, které svým umístěním společně s městem tvoří pomyslnou vstupní bránu do pohoří Beskyd. Můžete se zde občerstvit v letištní hospůdce, posedět na vyhlídkové terase a nerušeně sledovat letištní provoz. Nechybí ani nabídka vyhlídkových letů či seskok padákem.

Historie čerpána z webu

http://www.akfrydlant.cz/

Letiště ve Frýdlantu nad Ostravicí je držitelem turistické zámky č.975.

https://www.turisticke-znamky.cz/znamky/letiste-frydlant-nad-ostravici-c975

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 


Doporučený článek

Proč si vybrat dřevěné žaluzie


Turistův ráj

Turisticka mydla


Statistiky

Online: 4
Celkem: 433521
Měsíc: 15430
Den: 598